My Blog List

Wednesday, April 18, 2012

Kem Karisma I.

Assalammualaikum & Salam Khidmat Negara.


Kawan-kawan ! Dah dekat sebulan dah aku balek dari kem. Perangai2 aku kat kem dulu aku bawak balek rumah. Contohnya aku sudah mula membuat layout dengan cemerlang lagi maha comel.  One more thing, aku duduk 3 bulan kat sana kan aku tak masak nasi. Then, kat rumah nie dah dua kali aku masak nasi jadi pulut. -,-' Apakah nih shume ? Adakah selama aku berada di kem nasinya tidak dibasuh ? *tipuu je*

Okaylah masa mula-mula terpilih jadi wirawati nih aku gilee tak sukaa wehh. Dalam pale otak aku nih dah mula terbayangkan kena pakai boot2 bagai & yg paling dahsyatt sekali, aku kena buat shumee benda sendiri. T__T *mencik*. Kawan-kawan sekolah shume cakap 'abih lar kau botak. botak botak botak!'. Kalo bab kulit gelap jangan cakap ur kan. Majoriti cakap kalo kat kem memang kompem gelap shinny punyee. *ape pnye manteliti lah kan*.

Dalam bab-bab aku tak suke gi kem nih, ada yang best jugak. Dapat jumpe ramai kawan, belajar something new. Belajar ape itu kawan, ape itu lwan. HAHA. mepek je. Setiap satu tempat kat kem mempunyai 1001 story korang tahu. Memang tak lah aku cite satu-satu kan. Aku just random je yea. Aku rasa macam dah lambat je aku nak cite nak nak pulak. Kump 2 dah nak masuk kem kowt. Yang cite pasal kump 1 bawu nak update. HIHI.

Post hari ni aku nak update pasal kawan-kawan yang aku dah kenal sebelum masuk ini kem lagy. HIHI. Aku rasa aku nih untung lagy sebab aku ada 5 orang yang aku dah kenal. Buruk bek pangai aku nih diorang dah tahu. HAHA. Antaranya Amal Syahadah dari Charlie, Lee Chia Dian dari Delta, Ruhaiza dari Bravo, Nur Farhanah dari Delta & Amir Fikri dari Delta.

Saya Nur Hidayah Binti Othman dari Compeni Delta, Kump 1 Siri 9/2012 melapor tuan !


picture kredit to : Anis Adibah.
haaa, ini lah hasil dari pelatih-pelatih karisma. Kitorang kena siapkan ini tugasan selama berapa mggu tah by Compeni. Delta punya wane ijau tue. Ini tugasan dinamakan KKJ (Kontrak Kita Janji). Kitorang kena siapkan lagu compeni, bendera compeni, tepuk semangat, strategi, matlamat & logo. Part aku kena siapkan strategi compeni. Time nih larr aku kenal dengan team work yg bek2 sangat. Tanya diorangnya background. waah, best-best sangat ! :D Akhirnya, KKJ terbaik dimenangi oleh Delta, bendera tercantik juga dimenangi oleh Delta yeaahh !



 haaa ini lah Amal. Serius tak sangka gile dapat satu kem ngan Amal yang bijak geliga nie. Amal nih classmate aku time PMR. Kitorang same-same membanting tulang, mate & jejariruncing kami untuk berjaya dalam PMR. Akhirnya kitorang berjaya menjadi pelajar cemerlang PMR SMKTAR. Tapi rezeki Amal nih murah dia dapat SM Sains Muar. At the end of it, pada 3/1/2012 nampak Amal ! HAHA. Kitorang same2 nek bas gi Kem Karisma. Dapat lah aku kenakan Amal lagy macam time f3 dulu. Ingat lagi kalu Amal duty ari ahad, aku soh dia announce nama aku cun-cun. HAHA. Masa Amal kena balik awal, sedih kowt *taknak lar cakap aku nanges kan* yelah ingatkan nak happy same2 time malam akrab tapi dia kene balik awal plak. Takpe lar kan, kenangan kat surau, ngan potong barisan Amal time makan memang bestt. HEE. Thankz Amal.


Ini pulak Dian. My schoolmate selama 5 tahun beb. Peramah gile lar Dian nih. Cakap Melayu pon fasih je. Yang pasti Dian nih memang best. Kau ingat senang ke nak tengok Dian nih pakai sari. Kat PLKN je ada tau. Time Kasih kerajaan ! :)


Ini awek pulak Ruhaiza 3 tahun kitorang jadi classmate f2 f4 f5. Nasib bek dapat same kem ngan ini budak. Pergi kem duduk ngn dia, balek dari kem *tamat latihan* duduk ngn dia gak. Yang pasti time duduk ngn dia dalam bas mesti mahu nangess maaa. HAHA. Masa Majlis Penutup 16/3 parents Ruhaiza nih datang, aku lepak ngan family dia je. Maleh nak balek dorm. HIHI. Kek batik mak luu sedap dherr. (: Walaupun kat sekolah aku dah biasa ngn ini budak tapi kat kem kitorang tidak serumpun. :P Nampak line yang berbeda itu. Ouh yaa ! actually time nih kitorang tengah conteng-conteng buku *kat tangan Ruhaiza tu*, tulis shumee classmate masa form 5, cegu2 yang mengajar kami di star & matlamat result SPM. :) Aku simpan lagy buku tue youu tahu. wiee.

Itu saje yang aku nak share. Bye !

p/s : Kem PLKN Karisma, Kuala Pilah best yoo.
p/s : saja je nak hare cite kat kem sebab kalau simpan je kat folder, tak best ur dherr.

No comments:

Post a Comment