My Blog List

Saturday, April 16, 2011

When we go for camping.

Assalammualaikum pembaca-pembaca sekalian :)

Dah lima tahun aku dok kat SMKTAR nih. And dalam manyak-manyak tahun tue lah sekali jew aku ikut unit-beruniform aku nih gi camping. -,-
Minggu lepas semua ahli dan AJK pergi. Dari 8/4-10/4. Dua bas beb pergi kat Taman Botanial, Ayer Keroh, Melaka. Nak dijadikan cite masa bertolak pada ari jumaat tue pada pukul 2 petang. Semua ahli-ahli dan AJK diminta berkumpul untuk sesi bertolak. Disebabkan aku nih AJK dapur maka kena lah naek bas pertama. Dah bas uh paneh giler, meletop dok aku dalam bus uh. Sumpah menyampah giler. Azab giler ah, bayangkanlah dari Gemas nih ke Melaka. argggggg !! Rase cam nak bako-bako jew bas uh.
Aku kan AJK kan so tada ur kena-kena buli cam budak-budak ahli nih. Keje aku ngan Ain just jaga-jaga dapur ngan kemas-kemas jew. Kira nya dak-dak AJK form 5 ada jawatan ngan diorang ta yah wat keje sangat. Okeyh ur gak. Kira nya aku gi camping nih tuk beriadah lah.

Aku ingatkan kat kem uh hanya unit sekolah aku jew. Rupa-rupanya sekolah laen pon ada lah. Kat depan kem kitorang tue ada budak sekolah rendah, diorang ada motivasi kesedaran tok UPSR, asyik-asyik pasang lagu Faizal Tahir jew, lagu dye cam nih ''..memburu bintang..semangat membara.. ''. Kat belakang kem kitorang ada dak-dak Kolej Profesional Bandaraya Melaka, abang-abang KPBM kerek-kerek belaka beb ! Eaiii menyampah giler ur -,-

maleh lah nak citer sal diorang. Sebelah kanvas AJK *yakni kanvas aku* abang-abang dari UiTM tapi aku ta tahu lah UiTM Melaka or Shah Alam. Okeyhh2 ur mamat uh. Sambil-sambil aku wat keje dapur, aku pandang jew diorang maen pinball. HAHA.

Haaa ada jugak makhluk yang paling aku ta suka masa kat kem nih. Geram giler tengok dye. Dah ur dye kejar aku masa nak gi sembahyang Asar. Makhluk nih sebenar nya lapar kowt. Dye kejar kitorang masa lepas ujan. Of cos of cos ur pewot bernyanyi-nyanyi masa uh. Sadis giler dye kejar aku sebab tengok aku makan muffin yang ada blueberry uh :'( Dah makhluk nih kejar ta kan lah aku ngan Ain nak straight2 gi surau jew kan so kitorang pown patah lah balik gi kat kanvas. Pastu ada abang-abang U-U nih cakap ''...haaa tahu takowt.'' Lahh mamat-mamat nih pulak dah tentu-tentu lah aku takot. Makhluk bawak geng kowt, ramai pulak uh plus style rambot yang pacak2. Makhluk nih sebenar nye monyet or kera. Dun know ur 'mereka' nih dari baka yang mana. *sebab SPM ta suroh kaji mereka* -,-

Setiap malam semua AJK dan ketua pengiring kumpulan kena mesyuarat *bab musuh aku nih*

Lepas semua ahli-ahli tido pulak uh. Mata aku dah mamai-mamai tengok diorang nih cakap bahasa Mandarin. NONSENSE ! Tanpa disangka-sangka sabtu petang tue ujan. HAHAHAA. gombirho ati den. So aktiviti-aktiviti tok ahli-ahli pada petang tue tergendala. Padam muka :D

Yeahhh inilah semua ahli-ahli plus AJK dalam perkhemahan 2o11. Ada benefit jugak ur aku follow gi kem kali nih. Semangat bekerjasama semangat benci mencaci. Ini pulak gambar semua AJK-AJK yang terlibat. Guy yang kiri sekali tue hott U. Aaaa aku syik pandang dye jew kat kem.


Ini Ain geng dapur aku. Aku selalu ngan dye ur sepanjang cxamp berlangsung. Kat sini lah I know her better. :) Even though kat sekolah ta same kelas. Ain nih dak science stream beb !



Yea nie bukti-bukti yang aku dok kat kem nih ta goyang kaki tau. Buad keje jugak beb ! Ta nampak kekok kan. HAHA yelah orang dah biasa buad keje kat umah.

Okeyh-okeyh ur kem nih. Cekgu-cekgu ada datang tolong masak sekali. Kepada senior-senior sekolah tue join jew aktiviti sekolah nih at least kowang dapat experience tau di saat-saat akhir sekolah. Ari tue aku dengar dak-dak PRM ngan KRS nak gi aktiviti luar gak. you all should go dear.


Ops : Pix by ALIP BAIK. mahu lebih lagi gambar ? search sendiri FB beliau.

2 comments:

  1. http://apps.facebook.com/sekolahkuberbakat/?entry=81

    tolong undi bumcakes!!!! terima kasih :)

    ReplyDelete